Поява корпоративних журналів і рекламно-журнальної продукції, спрямованої на споживачів товарів і послуг, викликає неоднозначні відгуки фахівців. Одні вважають це зайвою витратою грошей, інші ж - відмінним рекламним інструментом. Давайте детально розглянемо, в яких випадках і для яких цілей доцільно витрачатися на такий маркетинговий проект як друк журналів .
Корпоративний журнал залежно від виду діяльності видавця може мати спрямованість B2B або B2C.
Видання В2В призначені для ведення та розвитку бізнесу, вони розраховані на аудиторію, що має партнерські, дилерські, дистриб'юторські відносини з компанією-видавцем. Таку цільову групу складають підприємці і приватні особи, які будують свій бізнес завдяки товарам або послугам, запропонованим компанією-видавцем. Концепція таких журналів в основному розвивається в двох напрямках.
Один з них - внутрішні видання компаній, побудованих за принципом мережевого маркетингу.
У таких структурах найчастіше видається два види корпоративних журналів: внутрішній, спрямований на учасників системи, і зовнішній, так званий сезонний каталог продукції.
Внутрішній журнал висвітлює усі новини компанії. З нього учасники системи дізнаються про всі види співпраці з фірмою, про її розробки і досягнення, про навчальні заходи, програми просування та зв'язках із громадськістю. У корпоративному журналі публікуються статті кращих учасників, а також рейтинги їхніх досягнень. Таким чином, журнал охоплює весь спектр формування маркетингових відносин з учасниками системи, включаючи визнання успіхів, заохочення, інформування про винагороду за проявлену активність.
Сезонний каталог продукції являє собою барвисту повнокольорову брошуру чи книжку з описом товарів, їх фотографіями та зазначенням цін. Це видання розраховане на кінцевих покупців і поширюється учасниками системи. Для гарного продавця сезонний каталог товарів - це відмінний інструмент, що допомагає йому успішно реалізовувати продукцію компанії, тому активні учасники систем мережевого маркетингу намагаються завжди мати його під рукою.
Другий напрямок корпоративних видань - це тематичні журнали для дилерів, партнерів, великих покупців і власних співробітників.
У них розміщується корисна інформація про галузь, нові технології та продукти компанії-видавця, можливості розвитку бізнесу разом з нею, наводяться наочні приклади успішної співпраці. В основному такі видання не публікують глибоких аналітичних матеріалів про стан ринку і не надають статистичних даних. Вони не можуть конкурувати з повноцінними галузевими журналами, так як в них також не використовуються думки незалежних експертів і представників інших компаній. В рамках програм з просування вони, звичайно, можуть запрошувати експертів, які можуть дати свою оцінку певним продуктам і технологіям компанії, заявити про свою позицію щодо неї. Але, на відміну від галузевих незалежних видань, такі журнали замкнуті на інтересах однієї фірми.
Часто поряд з рекламою своїх товарів і послуг тут можна знайти докладний опис нової цікавої розробки або технології, яку просуває або використовує компанія-видавець. Якщо професійні галузеві та бізнес-журнали - це погляд з точки зору стратегії, який дуже важливий і цікавий керівникам вищої ланки, то корпоративний журнал - погляд на бізнес зсередини, з боку тих, хто в ньому працює щодня. Він цікавий як керівництву, так і кожному фахівцю, починаючи від начальника відділу і закінчуючи молодим стажистом, який планує працювати в цій компанії.
Друк журналів: чи є сенс у корпоративних виданнях (частина 2)
Тетяна Козак | 23 березня 2014 року | Друк журналів