Друкарня МАКРОС
Вишукана поліграфія для вибагливих замовників

Перегляньте зразки
нашої продукції
     Ознайомтесь з цінами
на нашу продукцію

  1. Операційні системи: Windows 2000, Windows XP.
  2. Носії:
    • Диски CD-ROM і CD-RW, DVD±R, DVD±RW, DWD-RAM
    • Зовнішнє USB і Firewire обладнання
    • e-mail (файли необхідно заархівувати)
    • ftp (файли необхідно заархівувати)
    • Параметри ftp:
      ftp://macros.com.ua або IP адреса 195.69.87.118
      folder: incoming
      login: ftpfile
      password: dfhrfkjcm
  3. Форми подання.
      Приймаються файли верстки, створені в програмах:
    • Quarkxpress (версії 4.хх, 5.хх, 6.хх, 7.хх)
    • Adobe Indesign (версії 4.хх, 5.хх)
    • Приймаються файли ілюстрацій, створені в програмах:
    • Adobe Illustrator – AI, EPS. (версії 8.хх, 12.хх, 13.хх)
    • Adobe Photoshop – TIF, EPS. (версії 9.хх, 10.хх)
    • Coreldraw! – CDR, EPS. (версія 13.хх) (публікації, створені в програмі Coreldraw!, приймаються тільки за умови, що наш дизайн-центр не несе ніякої відповідальності за якість готової продукції, оскільки ця програма часто робить некоректний кольороподіл)
    • Приймання файлів, створених в інших програмах, проводиться після узгодження технічних питань.
    • Файли у форматі PDF.
  4. Загальні вимоги до матеріалів, що подаються.
    • Замовлення, що подається до друку, повинно супроводжуватися роздруківками. Роздруківки повинні бути зроблені з останньої версії файлу й підписані. Для макетів, що містять не-CMYK фарби, обов`язкова наявність підписаної роздруківки по кольорах (separated).
    • Якщо макет багатосторінковий, то роздруківки повинні бути скріплені в тому порядку, у якім сторінки будуть іти в кінцевому виробі. Бажано надавати роздруківки в масштабі 1:1.
    • Якщо макет – складна конструкція (наприклад, коробка), то необхідно надати макет кінцевої продукції. Можна в масштабі.
    • Якщо макет підготовлений у програмі Illustrator, слід розміщувати одну сторінку макета в одному файлі; розмір документа при цьому повинен рівнятися розміру готової продукції.
    • У назві файлів і папок слід використовувати тільки латинські букви.
    • Неприпустиме використання ліній з товщиною менш 0.25 pt (0.1 мм). Не використовуйте лінії з атрибутом Hairline.
    • Лінії й графічні елементи товщиною менш 0.5 pt, текст розміром менш 9 pt повинні бути підготовлені в один колір.
    • По можливості уникайте використання ефектів прозорості, тіней, лінз у векторних ілюстраціях і файлах верстки.
    • При створенні зображення з більшою кількістю складно розташованих ілюстрацій доцільно використовувати одну фонову ілюстрацію більшого формату, зібрану засобами Adobe Photoshop, замість однієї або декількох ілюстрацій з контуром, накладених на фон.
    • При необхідності використання у верстці ілюстрацій, створених у спеціалізованих програмах, що не підтримують модель кольорів CMYK (діаграм, таблиць), слід перевести їх у векторний (або растровий) формат EPS (TIFF) і відповідну модель кольорів (CMYK або Grayscale). При цьому обов`язково перевірте коректну конвертацію елементів чорного кольору (вони повинні складатись тільки з К-складової). Діаграми краще виготовляти засобами програм векторної графіки з прямим набором тексту таблиці в програмі верстки.
    • Не використовуйте системні шрифти.
    • Неприпустиме використання шрифтів менш 6 pt, а також уникайте написання текстів “виворіткою” на плашках, що полягають із декількох кольорів.
    • Не розміщуйте дрібні елементи “виворіткою” на плашках, що складаються із декількох кольорів.
    • Для видань, що зшиваються на скобу, при підготовці макета необхідно передбачати ефект виштовхування внутрішніх зошитів. Зменшення розміру внутрішніх сторінок необхідно уточнювати в друкарні, воно визначається залежно від товщини видання та використовуваного паперу.
    • Цільні зображення не можуть бути поміщені на розвороті, що друкується на різних типах паперу. Особливо це стосується макетів розвороту обкладинки й внутрішнього блоку виробу. А якщо ні, то друкарня не гарантує відсутність помітного разнотону.
  5. Вимоги до файлів верстки.
    • Розмір документа (ширина й висота) у програмі верстки повинен бути рівним обрізному формату готової продукції.
    • Усі елементи, які підходять до країв сторінки, повинні виходити за її межі на 3 мм, для обкладинки – 5 мм (мати запас «на виліт»).
    • Елементи верстки усередині сторінки повинні підходити до країв сторінки не ближче, чим на 4 мм ( для важливих елементів цю відстань краще збільшити до 7 мм). У корінці виробів для клейового скріплення – 8-10 мм.
    • Елементи сторінки повинні мати орієнтацію відповідно до готового виробу.
    • Неприпустиме використання файлів із зв`язаною графікою, що мають, однакові імена і лежать у різних папках (це приводить до підміни всіх однойменних файлів на якийсь один).
    • Не включайте копії ілюстрацій у файл верстки.
    • Не масштабуйте растрові ілюстрації в програмах верстки. А також не використовуйте повороти, нахил і "дзеркало". Усе це краще зробити з ілюстрацією при її підготовці.
    • У файлі верстки сторінки повинні йти підряд. Немає необхідності сполучати останню сторінку з першої. Намагайтеся не розбивати багатосторінкову публікацію на файли, що містять 2-3 сторінки.
    • При створенні макета із клейовим кріпленням обкладинку слід розміщати в окремому файлі у вигляді готових розворотів (4-1 і 2-3) з урахуванням корінця виробу й спеціальних відступів під клей на розвороті 2-3.
    • Ураховуйте, що у виробах клейового кріплення частина сторінки стає невидимою. Тому ілюстрації, розміщені на розвороті, повинні зсуватися таким чином, щоб компенсувати даний ефект. Для сторінок усередині виробу необхідно зсувати на 4 мм на кожну сторінку, а для першого й останнього розвороту - на 7 мм.
    • Не можна поміщати у верстку ілюстрації за допомогою команд Copy/Paste. Тільки засобами програм верстки (Get Picture, Place Image).
    • Якщо ви використовуєте нестандартні додаткові модулі при роботі з версткою – не забувайте передавати їх разом з електронним макетом.
    • Ілюстрації, використані у верстці, повинні бути оновлені перед записом на носій.
    • Програми Coreldraw!, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop і Macromedia Freehand не є програмами верстки документів. Їх можна використовувати тільки як програми для підготовки растрових та векторних ілюстрацій.
  6. Растрові ілюстрації.
    • Усі растрові ілюстрації повинні бути в колірних моделях CMYK, Grayscale, або Bitmap. При використанні колірних моделей Duotone і Multichannel Ви повинні чітко представляти, що саме Ви прагнете одержати в результаті, а також обов`язково повідомити про наявність таких файлів.
    • Роздільна здатність растрових ілюстрацій повинна бути не менше 225 dpi для растрових (кольорових і grayscale) ілюстрацій, а для штрихових (bitmap) – не менш 600 dpi. Для досягнення оптимальної якості рекомендована роздільна здатність растрових ілюстрацій повинна бути відповідна лініатурі растра, помноженій на коефіцієнт 1.5-2.
    • Зміна розмірів растрової графіки (масштабування) у програмі верстки допускається в межах +- 10 - 12%.
    • Для зв`язаних файлів растрової графіки припустиме використання тільки трьох форматів: TIFF, Photoshop EPS, Photoshop DCS 2.0.
    • Записувати файли у формат Photoshop DCS 2.0 можна тільки у випадку використання в такому файлі додаткових кольорів. Помніть, що при використанні цього формату не можна створювати композитні Pdf-файли із програм Quarkxpress і Adobe Pagemaker.
    • При використанні формату Photoshop DCS 2.0 установите в опціях наступні значення Preview - TIFF (8 bit/pixel), DCS - Single File with Color Composite (72 pixel/inch), Encoding - JPEG (maximum quality) або Binary ( для моделей Duotone і Multichannel).
    • Опції Include Halftone Screening і Include Transfer Function повинні використовуватися тільки якщо Ви чітко представляєте, що прагнете одержати в результаті. При здачі макета обов`язково повідомляти про використання даних опцій.
    • При використанні формату Photoshop EPS опція Encoding повинна бути встановлена як Binary або JPEG (maximum quality).
    • При використанні обтравочных контурів файл необхідно зберігати у форматі Photoshop EPS.
    • Обтравочний контур у файлі повинен бути збережений як Clipping Path з flatness 1 device pixel.
    • Обтравочний контур повинен виконуватися тільки у вигляді окремого шляху (Path).
    • Ілюстрації не повинні містити додаткові шари, канали, невикористовувані додаткові кольори, невикористані обтравочні контури.
    • При роботі в Pagemaker краще використовувати зв`язану растрову графіку у форматі TIFF .
    • Передача у вигляді файлу верстки або використання в самій верстці ( за винятком Adobe Indesign і Quarkxpress v.7.х) файлів растрової графіки у форматі Photoshop (.PSD) неприпустимі.
  7. Векторні ілюстрації.
    • Усі векторні ілюстрації повинні бути в колірних моделях CMYK або Grayscale, крім випадків друку не-CMYK фарбами.
    • Для файлів векторної графіки, що поміщаються у верстку, використовується формат EPS.
    • При роботі в Adobe Illustrator опція Output Resolution повинна дорівнювати роздільній здатності вивідного обладнання (але не менш 1200 dpi).
    • При створенні в Coreldraw! елементів із градієнтами опція Steps обов`язково повинна бути рівна 256.
    • При експортуванні графіки з Coreldraw! слід використовувати формат Eps-encapsulated Postscript з наступними опціями: Export text as Curves, 8 bit color Preview 72 dpi, 256 fountain steps, Bounding Box Objects, Send bitmap as CMYK.
    • Уникайте багаторазово вкладених EpsаІлюстрацій (EPS завантажили у файл графіки, з якого зробили інший EPS, який завантажили у верстку, з якої... і т.д.).
    • Уникайте розташування у векторні ілюстрації файлів растрової графіки.
    • Якщо не вдається уникнути розташування у векторних ілюстраціях файлу растрової графіки, то не можна використовувати опцію Link, можна використовувати тільки Place.
    • Не розміщайте растрові зображення типу Bitmap як Clipping Mask, пофарбовані в Illustrator.
    • Неприпустиме розташування у векторних ілюстраціях растрової графіки у форматі EPS DCS.
    • При розташуванні тексту по складному шляхові (кривій) – використовуйте функцію Fit Text to Path. Необхідний шлях (крива) повинен розташовуватися в межах рамки із зображенням. При цьому кривій шляху привласнюється опція «Outline: None», текст і шлях – розділяти не потрібно (No Separate).
    • У програмі Adobe Illustrator опція Document Raster Effect Settings повинна бути встановлено в High (300 ppi).
    • Обов`язково виконуйте команду Flatten Preview для перевірки правильності використання прозрачностей і тіней в Adobe Illustrator.
    • Покажчик Raster/Vector balance команди Flatten Transparency повинен бути встановлений у значення “Vector 100%”.
    • У фінальних векторних файлах усі використовувані шрифти повинні бути переведені в криві. Файли не повинні містити прозоростей ( повинна бути відпрацьована функція Flatten Transparency).
  8. Шрифти.
    • Користуйтеся перевіреними ліцензійними шрифтами.
    • Не використовуйте системні шрифти (Arial, Times New Roman, Chicago, Courier, Helvetica, Palatino і т.д.).
    • Усі використовувані в роботі шрифти і їх накреслення (навіть якщо вони не використовуються у верстці) повинні бути надані разом з файлами верстки/графіки.
    • Накреслення Bold, Italic, Outline ит.буд. повинні відображатися засобами самого шрифту, а не засобами програми верстки.
    • При передачі Postscript шрифтів не забувайте обох шрифтових файлу (.pfm і .pfb на РС; Postscript font і Suitcase в Macos).
    • При створенні векторного EpsаФайлу слід використовувати установки, що переводять шрифти в криві.
    • Краще використання Postscript шрифтів, небажане використання неперевірених, власноруч виготовлених або відредагованих шрифтів.
    • Не рекомендується змішувати в одній роботі Truetype і Postscript шрифти.
    • Не можна використовувати шрифти Postscript і Truetype зі співпадаючими іменами.
    • При використанні програм типу Adobe Type Manager Deluxe 4.х перевіряйте вміст і активізацію наборів шрифтів (sets); уникайте одночасної активізації однойменних Postscript шрифтів, що перебувають у різних наборах.
    • Переконайтеся, що імпортовані у файл верстки файли EPS не містять шрифти.
    • Для перевірки коректності використаних шрифтів використовуйте тільки принтери, що мають опцію друку Postscript.
    • Якщо програма, у якій робилася ілюстрація, дозволяє перевести шрифти в криві, то краще так і зробити.
  9. Вимоги до Pdf-файлів.
    • Зручний, безпечний формат передачі даних. Для створення такого файлу використовується Acrobat Distiller. Настроювання Acrobat Distiller можна одержати у співробітників компанії. Усі сторінки одного видання повинні бути згенерировані з використанням однакових параметрів.
    • Файл створюється композитним. Використання кольороподіленого ( пренсепарованого) файлу припустиме тільки при друку фарбами, відмінними від CMYK.
    • Pdf-файли повинні бути версії 1.3. Файл не повинен містити розворотів ( за винятком обкладинок видань із клейовим скріпленням).
    • Pdf-файли не повинні містити прозоростей (transparency).
    • Масштаб Pdf-файлу 1:1. Trimbox повинен відповідати післяобрізному формату виробу та бути відцентрованим відносно Mediabox.
    • Розмір сторінки в PDF – однаковий для всіх сторінок, відповідає ширині й висоті післяобрізного формату виробу, збільшеним на 25мм.
    • Pdf-файл повинен містити в собі всі ілюстрації й шрифти, використані при верстці.
    • Pdf-файл повинен містити мітки різу й інформацію про номер кожної сторінки. Registration marks offset повинен бути рівний 16 pt.
    • Кольороподілений Pdf-файл повинен містити інформацію про колір.
    • Pdf-файл не повинен містити інформацію про лініатуру, Icc-профілі й Opi-посилання.
    • Pdf-файл не повинен містити коментарів, створених засобами Adobe Acrobat. Не рекомендується редагування Pfd-файлу засобами Adobe Acrobat.
    • Pdf-файли не повинні містити сторінок або фарб, які не будуть використовуватися при друку.
    • Шаблон для імен файлів: 0001-0012_ххх_04.pdf, де: 0001-0012 – номера сторінок у даному файлі ( згідно з реальною нумерацією у виданні), ххх – назва видання. 04 – порядковий номер видання.
    • Pdf-файл може містити будь-яку кількість сторінок видання за умови проходження їх підряд.
    • Вимога: не можна створювати Pdf-файли модулями, вбудованими в програми верстки/ілюстрування. Такі файли в роботу ухвалюються тільки після попередньої перевірки співробітниками друкарні.
    • Вимога: при використанні формату графічних файлів EPS DCS категорично забороняється робити композитний Pdf-файл із програм верстки Quarkxpress і Adobe Pagemaker.
  10. Робота з кольором.
    • Усі кольори в макеті повинні бути в колірній моделі СМУК, Grayscale або Bitmape. За винятком випадків друку з використанням додаткових фарб.
    • Неприпустиме використання інших моделей (RGB, Indexed colors, Lab ит.п.). У файлі верстки всі кольори елементів повинні мати тип Process, а не Spot або Tint і мати атрибут Separation ( за винятком випадків, коли колір – додаткова фарба, яка буде друкуватися).
    • Додаткові фарби повинні бути чітко визначені і не мати атрибут Separation.
    • Якщо в макеті присутні додаткові фарби – слід використовувати для таких фарб тільки бібліотеки Pantone, вбудовані в програми верстки й дизайну.
    • Список кольорів не повинен містити не використовувані кольори.
    • Неприпустиме перевизначення основних кольорів (Cyan, Magenta, Yellow, Black, White).
    • Задаючи процентні значення складових кольори, звіряйтеся з альбомом для даного способу друку й використовуваного матеріалу, щоб мати уяву про реальний відтінок.
    • При використанні кольорів Pantone усі об`єкти цього кольору повинні бути описано в шкалі одного типу.
    • При роботі в Pagemaker і Adobe Indesign не можна використовувати в якості білого кольору колір паперу (paper), а створити новий колір White (process, 0%C 0%M 0%Y 0%K).
    • Total Ink не повинен перевищувати значення 320% для листового друку.
    • Якщо в макеті є висічка, вибірковий лак, перфорація, біговка, то такі елементи повинні мати власний додатковий колір ( у жодному разі не в палітрі СМУК) і мати атрибут overprint.
    • Якщо Ви прагнете задати складний чорний колір (superblack), ми рекомендуємо наступне співвідношення: C – 60%, M – 40%, Y – 30%, K – 100% або C – 40%, M – 0%, Y – 0%, K – 100%. Чорні графічні елементи великої площі й текст більше 24 pt не повинні складатися з однієї К-складової. При цьому сумарна кількість фарби не повинна перевищувати 320%. Баланс сірого – значення СМY – 50%/40%/40% повинні відповідати чорному 50%.
    • Якщо в роботі використовуються об`єкти з атрибутом overprint, слід повідомити про це при здачі макета. За замовчуванням із усіх елементів знімається атрибут overprint і встановлює тільки для елементів чорного кольору (100% Black).
    • При використанні додаткових кольорів у макеті необхідна наявність додаткової роздруківки елементів, пофарбованих у даний колір.
  11. Колірний простір.
    • Ми рекомендуємо для робітника Rgb-простору використовувати профіль ecirgb_v2.icc.
    • При підготовці макетів для відповідного виду друку й устаткування профілі можуть відрізнятися, уточніть у Вашого менеджера необхідний профіль і встановіть його.
    • Надалі слід готувати ілюстрації проекту в цьому колірному просторі й не міняти його.
    • Графічні й півтонові зображення в нейтральних, сірих і близьких до них тонах необхідно кольороподіляти із заміщенням тріадной складової чорною фарбою. Правильна підготовка файлу зменшить ймовірність разнотону в тиражі.
  12. Трепінг і оверпринт.
    • Якщо в наданій роботі був зроблений трепінг (вручну або в спеціалізованій програмі) необхідно попередити про це співробітників репроцентру й Вашого менеджера. Бажано прикласти супровідний документ із описом проведених Вами дій.
    • Пам’ятайте, що за замовчуванням наші співробітники атрибут Overprint знімають із усіх елементів макета й присвоюють тільки для об`єктів чорного кольору. Тому обов`язково повідомляйте про використання цієї функції в нестандартних ситуаціях.
    • Дрібним об`єктам із заповненням тільки кольором Black або контуром такого кольору необхідно призначати атрибут Overprint.
    • Атрибут Overprint обов`язково повинен бути присвоєний тексту, що має колір Black.
    • Стежте, щоб атрибут Overprint не був включений для об`єктів світлих відтінків. І в жодному разі не був включений для об`єктів білого кольору.
    • Обов`язково попереджайте про наявність об`єктів із встановленими Вами атрибутом Overprint.
    • Звертайте увагу на значення трепінга для об`єктів, які автоматично виставляють програми верстки й створення ілюстрацій – вони бувають некоректними.
Артем Вдовкін
25 лютого 2010 року