Coreldraw! – CDR, EPS. (версія 13.хх) (публікації, створені в програмі Coreldraw!, приймаються тільки за умови, що наш дизайн-центр не несе ніякої відповідальності за якість готової продукції, оскільки ця програма часто робить некоректний кольороподіл)
Приймання файлів, створених в інших програмах, проводиться після узгодження технічних питань.
Файли у форматі PDF.
Загальні вимоги до матеріалів, що подаються.
Замовлення, що подається до друку, повинно супроводжуватися роздруківками. Роздруківки повинні бути зроблені з останньої версії файлу й підписані. Для макетів, що містять не-CMYK фарби, обов`язкова наявність підписаної роздруківки по кольорах (separated).
Якщо макет багатосторінковий, то роздруківки повинні бути скріплені в тому порядку, у якім сторінки будуть іти в кінцевому виробі. Бажано надавати роздруківки в масштабі 1:1.
Якщо макет – складна конструкція (наприклад, коробка), то необхідно надати макет кінцевої продукції. Можна в масштабі.
Якщо макет підготовлений у програмі Illustrator, слід розміщувати одну сторінку макета в одному файлі; розмір документа при цьому повинен рівнятися розміру готової продукції.
У назві файлів і папок слід використовувати тільки латинські букви.
Неприпустиме використання ліній з товщиною менш 0.25 pt (0.1 мм). Не використовуйте лінії з атрибутом Hairline.
Лінії й графічні елементи товщиною менш 0.5 pt, текст розміром менш 9 pt повинні бути підготовлені в один колір.
По можливості уникайте використання ефектів прозорості, тіней, лінз у векторних ілюстраціях і файлах верстки.
При створенні зображення з більшою кількістю складно розташованих ілюстрацій доцільно використовувати одну фонову ілюстрацію більшого формату, зібрану засобами Adobe Photoshop, замість однієї або декількох ілюстрацій з контуром, накладених на фон.
При необхідності використання у верстці ілюстрацій, створених у спеціалізованих програмах, що не підтримують модель кольорів CMYK (діаграм, таблиць), слід перевести їх у векторний (або растровий) формат EPS (TIFF) і відповідну модель кольорів (CMYK або Grayscale). При цьому обов`язково перевірте коректну конвертацію елементів чорного кольору (вони повинні складатись тільки з К-складової). Діаграми краще виготовляти засобами програм векторної графіки з прямим набором тексту таблиці в програмі верстки.
Не використовуйте системні шрифти.
Неприпустиме використання шрифтів менш 6 pt, а також уникайте написання текстів “виворіткою” на плашках, що полягають із декількох кольорів.
Не розміщуйте дрібні елементи “виворіткою” на плашках, що складаються із декількох кольорів.
Для видань, що зшиваються на скобу, при підготовці макета необхідно передбачати ефект виштовхування внутрішніх зошитів. Зменшення розміру внутрішніх сторінок необхідно уточнювати в друкарні, воно визначається залежно від товщини видання та використовуваного паперу.
Цільні зображення не можуть бути поміщені на розвороті, що друкується на різних типах паперу. Особливо це стосується макетів розвороту обкладинки й внутрішнього блоку виробу. А якщо ні, то друкарня не гарантує відсутність помітного разнотону.
Вимоги до файлів верстки.
Розмір документа (ширина й висота) у програмі верстки повинен бути рівним обрізному формату готової продукції.
Усі елементи, які підходять до країв сторінки, повинні виходити за її межі на 3 мм, для обкладинки – 5 мм (мати запас «на виліт»).
Елементи верстки усередині сторінки повинні підходити до країв сторінки не ближче, чим на 4 мм ( для важливих елементів цю відстань краще збільшити до 7 мм). У корінці виробів для клейового скріплення – 8-10 мм.
Елементи сторінки повинні мати орієнтацію відповідно до готового виробу.
Неприпустиме використання файлів із зв`язаною графікою, що мають, однакові імена і лежать у різних папках (це приводить до підміни всіх однойменних файлів на якийсь один).
Не включайте копії ілюстрацій у файл верстки.
Не масштабуйте растрові ілюстрації в програмах верстки. А також не використовуйте повороти, нахил і "дзеркало". Усе це краще зробити з ілюстрацією при її підготовці.
У файлі верстки сторінки повинні йти підряд. Немає необхідності сполучати останню сторінку з першої. Намагайтеся не розбивати багатосторінкову публікацію на файли, що містять 2-3 сторінки.
При створенні макета із клейовим кріпленням обкладинку слід розміщати в окремому файлі у вигляді готових розворотів (4-1 і 2-3) з урахуванням корінця виробу й спеціальних відступів під клей на розвороті 2-3.
Ураховуйте, що у виробах клейового кріплення частина сторінки стає невидимою. Тому ілюстрації, розміщені на розвороті, повинні зсуватися таким чином, щоб компенсувати даний ефект. Для сторінок усередині виробу необхідно зсувати на 4 мм на кожну сторінку, а для першого й останнього розвороту - на 7 мм.
Не можна поміщати у верстку ілюстрації за допомогою команд Copy/Paste. Тільки засобами програм верстки (Get Picture, Place Image).
Якщо ви використовуєте нестандартні додаткові модулі при роботі з версткою – не забувайте передавати їх разом з електронним макетом.
Ілюстрації, використані у верстці, повинні бути оновлені перед записом на носій.
Програми Coreldraw!, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop і Macromedia Freehand не є програмами верстки документів. Їх можна використовувати тільки як програми для підготовки растрових та векторних ілюстрацій.
Растрові ілюстрації.
Усі растрові ілюстрації повинні бути в колірних моделях CMYK, Grayscale, або Bitmap. При використанні колірних моделей Duotone і Multichannel Ви повинні чітко представляти, що саме Ви прагнете одержати в результаті, а також обов`язково повідомити про наявність таких файлів.
Роздільна здатність растрових ілюстрацій повинна бути не менше 225 dpi для растрових (кольорових і grayscale) ілюстрацій, а для штрихових (bitmap) – не менш 600 dpi. Для досягнення оптимальної якості рекомендована роздільна здатність растрових ілюстрацій повинна бути відповідна лініатурі растра, помноженій на коефіцієнт 1.5-2.
Зміна розмірів растрової графіки (масштабування) у програмі верстки допускається в межах +- 10 - 12%.
Для зв`язаних файлів растрової графіки припустиме використання тільки трьох форматів: TIFF, Photoshop EPS, Photoshop DCS 2.0.
Записувати файли у формат Photoshop DCS 2.0 можна тільки у випадку використання в такому файлі додаткових кольорів. Помніть, що при використанні цього формату не можна створювати композитні Pdf-файли із програм Quarkxpress і Adobe Pagemaker.
При використанні формату Photoshop DCS 2.0 установите в опціях наступні значення Preview - TIFF (8 bit/pixel), DCS - Single File with Color Composite (72 pixel/inch), Encoding - JPEG (maximum quality) або Binary ( для моделей Duotone і Multichannel).
Опції Include Halftone Screening і Include Transfer Function повинні використовуватися тільки якщо Ви чітко представляєте, що прагнете одержати в результаті. При здачі макета обов`язково повідомляти про використання даних опцій.
При використанні формату Photoshop EPS опція Encoding повинна бути встановлена як Binary або JPEG (maximum quality).
При використанні обтравочных контурів файл необхідно зберігати у форматі Photoshop EPS.
Обтравочний контур у файлі повинен бути збережений як Clipping Path з flatness 1 device pixel.
Обтравочний контур повинен виконуватися тільки у вигляді окремого шляху (Path).
Ілюстрації не повинні містити додаткові шари, канали, невикористовувані додаткові кольори, невикористані обтравочні контури.
При роботі в Pagemaker краще використовувати зв`язану растрову графіку у форматі TIFF .
Передача у вигляді файлу верстки або використання в самій верстці ( за винятком Adobe Indesign і Quarkxpress v.7.х) файлів растрової графіки у форматі Photoshop (.PSD) неприпустимі.
Векторні ілюстрації.
Усі векторні ілюстрації повинні бути в колірних моделях CMYK або Grayscale, крім випадків друку не-CMYK фарбами.
Для файлів векторної графіки, що поміщаються у верстку, використовується формат EPS.
При роботі в Adobe Illustrator опція Output Resolution повинна дорівнювати роздільній здатності вивідного обладнання (але не менш 1200 dpi).
При створенні в Coreldraw! елементів із градієнтами опція Steps обов`язково повинна бути рівна 256.
При експортуванні графіки з Coreldraw! слід використовувати формат Eps-encapsulated Postscript з наступними опціями: Export text as Curves, 8 bit color Preview 72 dpi, 256 fountain steps, Bounding Box Objects, Send bitmap as CMYK.
Уникайте багаторазово вкладених EpsаІлюстрацій (EPS завантажили у файл графіки, з якого зробили інший EPS, який завантажили у верстку, з якої... і т.д.).
Уникайте розташування у векторні ілюстрації файлів растрової графіки.
Якщо не вдається уникнути розташування у векторних ілюстраціях файлу растрової графіки, то не можна використовувати опцію Link, можна використовувати тільки Place.
Не розміщайте растрові зображення типу Bitmap як Clipping Mask, пофарбовані в Illustrator.
Неприпустиме розташування у векторних ілюстраціях растрової графіки у форматі EPS DCS.
При розташуванні тексту по складному шляхові (кривій) – використовуйте функцію Fit Text to Path. Необхідний шлях (крива) повинен розташовуватися в межах рамки із зображенням. При цьому кривій шляху привласнюється опція «Outline: None», текст і шлях – розділяти не потрібно (No Separate).
У програмі Adobe Illustrator опція Document Raster Effect Settings повинна бути встановлено в High (300 ppi).
Обов`язково виконуйте команду Flatten Preview для перевірки правильності використання прозрачностей і тіней в Adobe Illustrator.
Покажчик Raster/Vector balance команди Flatten Transparency повинен бути встановлений у значення “Vector 100%”.
У фінальних векторних файлах усі використовувані шрифти повинні бути переведені в криві. Файли не повинні містити прозоростей ( повинна бути відпрацьована функція Flatten Transparency).
Шрифти.
Користуйтеся перевіреними ліцензійними шрифтами.
Не використовуйте системні шрифти (Arial, Times New Roman, Chicago, Courier, Helvetica, Palatino і т.д.).
Усі використовувані в роботі шрифти і їх накреслення (навіть якщо вони не використовуються у верстці) повинні бути надані разом з файлами верстки/графіки.
Накреслення Bold, Italic, Outline ит.буд. повинні відображатися засобами самого шрифту, а не засобами програми верстки.
При передачі Postscript шрифтів не забувайте обох шрифтових файлу (.pfm і .pfb на РС; Postscript font і Suitcase в Macos).
При створенні векторного EpsаФайлу слід використовувати установки, що переводять шрифти в криві.
Краще використання Postscript шрифтів, небажане використання неперевірених, власноруч виготовлених або відредагованих шрифтів.
Не рекомендується змішувати в одній роботі Truetype і Postscript шрифти.
Не можна використовувати шрифти Postscript і Truetype зі співпадаючими іменами.
При використанні програм типу Adobe Type Manager Deluxe 4.х перевіряйте вміст і активізацію наборів шрифтів (sets); уникайте одночасної активізації однойменних Postscript шрифтів, що перебувають у різних наборах.
Переконайтеся, що імпортовані у файл верстки файли EPS не містять шрифти.
Для перевірки коректності використаних шрифтів використовуйте тільки принтери, що мають опцію друку Postscript.
Якщо програма, у якій робилася ілюстрація, дозволяє перевести шрифти в криві, то краще так і зробити.
Вимоги до Pdf-файлів.
Зручний, безпечний формат передачі даних. Для створення такого файлу використовується Acrobat Distiller. Настроювання Acrobat Distiller можна одержати у співробітників компанії. Усі сторінки одного видання повинні бути згенерировані з використанням однакових параметрів.
Файл створюється композитним. Використання кольороподіленого ( пренсепарованого) файлу припустиме тільки при друку фарбами, відмінними від CMYK.
Pdf-файли повинні бути версії 1.3. Файл не повинен містити розворотів ( за винятком обкладинок видань із клейовим скріпленням).
Pdf-файли не повинні містити прозоростей (transparency).
Масштаб Pdf-файлу 1:1. Trimbox повинен відповідати післяобрізному формату виробу та бути відцентрованим відносно Mediabox.
Розмір сторінки в PDF – однаковий для всіх сторінок, відповідає ширині й висоті післяобрізного формату виробу, збільшеним на 25мм.
Pdf-файл повинен містити в собі всі ілюстрації й шрифти, використані при верстці.
Pdf-файл повинен містити мітки різу й інформацію про номер кожної сторінки. Registration marks offset повинен бути рівний 16 pt.
Кольороподілений Pdf-файл повинен містити інформацію про колір.
Pdf-файл не повинен містити інформацію про лініатуру, Icc-профілі й Opi-посилання.
Pdf-файл не повинен містити коментарів, створених засобами Adobe Acrobat. Не рекомендується редагування Pfd-файлу засобами Adobe Acrobat.
Pdf-файли не повинні містити сторінок або фарб, які не будуть використовуватися при друку.
Шаблон для імен файлів: 0001-0012_ххх_04.pdf, де: 0001-0012 – номера сторінок у даному файлі ( згідно з реальною нумерацією у виданні), ххх – назва видання. 04 – порядковий номер видання.
Pdf-файл може містити будь-яку кількість сторінок видання за умови проходження їх підряд.
Вимога: не можна створювати Pdf-файли модулями, вбудованими в програми верстки/ілюстрування. Такі файли в роботу ухвалюються тільки після попередньої перевірки співробітниками друкарні.
Вимога: при використанні формату графічних файлів EPS DCS категорично забороняється робити композитний Pdf-файл із програм верстки Quarkxpress і Adobe Pagemaker.
Робота з кольором.
Усі кольори в макеті повинні бути в колірній моделі СМУК, Grayscale або Bitmape. За винятком випадків друку з використанням додаткових фарб.
Неприпустиме використання інших моделей (RGB, Indexed colors, Lab ит.п.). У файлі верстки всі кольори елементів повинні мати тип Process, а не Spot або Tint і мати атрибут Separation ( за винятком випадків, коли колір – додаткова фарба, яка буде друкуватися).
Додаткові фарби повинні бути чітко визначені і не мати атрибут Separation.
Якщо в макеті присутні додаткові фарби – слід використовувати для таких фарб тільки бібліотеки Pantone, вбудовані в програми верстки й дизайну.
Список кольорів не повинен містити не використовувані кольори.
Неприпустиме перевизначення основних кольорів (Cyan, Magenta, Yellow, Black, White).
Задаючи процентні значення складових кольори, звіряйтеся з альбомом для даного способу друку й використовуваного матеріалу, щоб мати уяву про реальний відтінок.
При використанні кольорів Pantone усі об`єкти цього кольору повинні бути описано в шкалі одного типу.
При роботі в Pagemaker і Adobe Indesign не можна використовувати в якості білого кольору колір паперу (paper), а створити новий колір White (process, 0%C 0%M 0%Y 0%K).
Total Ink не повинен перевищувати значення 320% для листового друку.
Якщо в макеті є висічка, вибірковий лак, перфорація, біговка, то такі елементи повинні мати власний додатковий колір ( у жодному разі не в палітрі СМУК) і мати атрибут overprint.
Якщо Ви прагнете задати складний чорний колір (superblack), ми рекомендуємо наступне співвідношення: C – 60%, M – 40%, Y – 30%, K – 100% або C – 40%, M – 0%, Y – 0%, K – 100%. Чорні графічні елементи великої площі й текст більше 24 pt не повинні складатися з однієї К-складової. При цьому сумарна кількість фарби не повинна перевищувати 320%. Баланс сірого – значення СМY – 50%/40%/40% повинні відповідати чорному 50%.
Якщо в роботі використовуються об`єкти з атрибутом overprint, слід повідомити про це при здачі макета. За замовчуванням із усіх елементів знімається атрибут overprint і встановлює тільки для елементів чорного кольору (100% Black).
При використанні додаткових кольорів у макеті необхідна наявність додаткової роздруківки елементів, пофарбованих у даний колір.
Колірний простір.
Ми рекомендуємо для робітника Rgb-простору використовувати профіль ecirgb_v2.icc.
При підготовці макетів для відповідного виду друку й устаткування профілі можуть відрізнятися, уточніть у Вашого менеджера необхідний профіль і встановіть його.
Надалі слід готувати ілюстрації проекту в цьому колірному просторі й не міняти його.
Графічні й півтонові зображення в нейтральних, сірих і близьких до них тонах необхідно кольороподіляти із заміщенням тріадной складової чорною фарбою. Правильна підготовка файлу зменшить ймовірність разнотону в тиражі.
Трепінг і оверпринт.
Якщо в наданій роботі був зроблений трепінг (вручну або в спеціалізованій програмі) необхідно попередити про це співробітників репроцентру й Вашого менеджера. Бажано прикласти супровідний документ із описом проведених Вами дій.
Пам’ятайте, що за замовчуванням наші співробітники атрибут Overprint знімають із усіх елементів макета й присвоюють тільки для об`єктів чорного кольору. Тому обов`язково повідомляйте про використання цієї функції в нестандартних ситуаціях.
Дрібним об`єктам із заповненням тільки кольором Black або контуром такого кольору необхідно призначати атрибут Overprint.
Атрибут Overprint обов`язково повинен бути присвоєний тексту, що має колір Black.
Стежте, щоб атрибут Overprint не був включений для об`єктів світлих відтінків. І в жодному разі не був включений для об`єктів білого кольору.
Обов`язково попереджайте про наявність об`єктів із встановленими Вами атрибутом Overprint.
Звертайте увагу на значення трепінга для об`єктів, які автоматично виставляють програми верстки й створення ілюстрацій – вони бувають некоректними.