Лакування – один із найвідоміших та найпопулярніших післядрукових процесів. Поліграфічні лаки по-різному наносяться на папір і полімеризуються в різних умовах. Кожен має свої властивості і візуальний ефект, тому розрізняють:
Навіщо лакують друковану продукцію?
Захисний лак застосовується для запобігання розтирання фарб на надрукованому листі, також він зовсім незначною мірою підсилює яскравість і контрастність звичайних офсетних фарб. Перевірити, вкрита чи ні захисним лаком готова продукція, важко, оскільки він прозорий. Водно-дисперсійні лаки крім захисної функції, дозволяють досягти більш вираженого візуального ефекту глянцевого чи матового покриття. Глянець збільшує яскравість і рівень контрастності друкарських фарб, надає поверхні вишуканий лиск. Матовий лак перетворює звичайний лист в шовковисту поверхню зі злегка приглушеними благородними кольорами. Ультрафіолетовий лак відрізняється від інших широким спектром декоративних ефектів, окрім того йому властива деяка захисна функція.
В чому різниця між звичайним та УФ-лакуванням?
Особливість УФ-лакування в тому, що при цьому процесі на друкований аркуш наноситься акрилова смола, яка миттєво твердне під дією ультрафіолетового випромінювання.
Технологія УФ-лакування дозволяє створити багато різних органолептичних ефектів:
Для якої продукції застосовують УФ-лакування?
УФ-лак можна наносити повністю на весь лист чи вибірково, на окремі об’єкти чи контури, зображені на макеті. Якщо лакування всього листа широко використовується для захисту і декорування обкладинок журналів, завдяки чому їх називають глянцевими, то вибірковий лак застосовується при друці каталогів, у виготовленні упаковки, у виробництві широкого спектру рекламної і сувенірної продукції. Кожен вид лакування, безсумнівно, покращує зовнішній вигляд друкованої продукції, а також підвищує її зносостійкість. Але серед всіх видів післядрукових ефектів УФ-лак міцно займає лідерські позиції завдяки своїм відмінним характеристикам і прийнятною ціною.