Втілення фірмового стилю і корпоративних стандартів, один з показників рівня компанії – все це зашифровано у простому листі паперу, оформленому згідно суворо визначених правил і названому фірмовим бланком.
Blanc – латиною – пустий, французькою – білий. В перекладі означає, що бланк – це пустий (чистий) лист паперу, з котрого починається діловодство компанії.
На початку ХХ століття, коли практично вся документація заповнювалася з допомогою пера і паперу, а комерційні листи виконували велику рекламну роль, американські бізнесмени почали оформлювати листи в певному стилі, ставлячи на листах фірмовий знак компанії. Такі листи сприймались клієнтами набагато краще. Комерційні пропозиції на таких своєрідних фірмових бланках мали великий успіх. Так був винайдений фірмовий бланк.
Сьогодні, в еру електронних комунікацій лист на папері тільки підсилює його значення. Якщо є безкоштовна можливість розіслати електронною поштою тисячі листів, то чи варто нести додаткові витрати? Варто, якщо фірма вважає, що її пропозиції дійсно серйозні та варті уваги.
Фірмовий бланк має схожість з прапором. Від одного погляду на нього вже думаєш про правила компанії, дисципліну та порядок.
Фірмові бланки в основному поділяються на бланки для внутрішнього та зовнішнього документообігу. Вони відрізняються за дизайном та іншими параметрами. Наприклад, рівень захисту для внутрішніх і зовнішніх бланків різний. На внутрішніх і зовнішніх бланках можуть бути окремі помітки для обліку бланків, а відповідно, для обліку відправки кореспонденції та внутрішнього документообігу компанії.
Створити оригінальний фірмовий бланк насправді непросте завдання. З одного боку, чистий лист – безмежний простір для фантазії дизайнера. З іншого – правила створення фірмового бланку досить сильно обмежують можливості художнього розміщення фірмової символіки. Бланк не можу бути горизонтальним чи, наприклад, неможливе розміщення реквізитів збоку. Всі фірмові символи разом з необхідними координатами мають розміщуватися виключно в колонтитульній зоні.
Особливості бізнесу в усіх різні. Тому, не дивлячись на суворі правила дизайну, фірмові бланки мають значні відмінності. При розробці бланка враховуються всі особливості компанії: імідж, напрямок діяльності, галузь, структура, форма правління. Залежно від виду діяльності фірми визначається потреба в конфіденційності листування, рівні захисту.
Фірмові бланки можуть друкуватися офсетним способом у друкарні навіть на звичайному папері щільністю 80 г/м2, що використовується для принтера. В деяких випадках застосовується дизайнерський папір 130 г/м2. При потребі у високому рівні захисту для виготовлення фірмових бланків використовують спеціальний папір з водяними знаками. Сучасні поліграфічні можливості дозволяють створювати так звані псевдоводяні знаки. Тобто нанести легким відтінком певного кольору логотип компанії.
Підібрати папір для бланка, вдало сумістити його з фірмовим стилем не так просто. Важливо врахувати наявність відповідних кольорів, щільності і фактур паперу. Продумати як підібрати відповідні матеріали для інших складових фірмової продукції, щоб підкреслити єдність стилю. Конверт, візитівка, буклет, запрошення чи обкладинка проспекта – це все має виглядати узгодженим у дизайні та практичним у діловодстві.
Яке значення фірмового бланку для компанії? Це елемент фірмового стилю, що фігурує завжди на всіх напрямках роботи, у повсякденному листуванні та на найвищому рівні. Бланк, як дуже важливий співробітник, що розставить всі необхідні акценти, допоможе переконати тоді, коли вже всі слова давно сказані і лишається тільки те, невловиме, що ставить останні крапки у вирішенні питання.
Тільки фірмовий бланк високої якості дійсно може суттєво вплинути на сприйняття респондента, підкреслити позитивний імідж компанії.
Тетяна Козак | 3/8/2012 | Фирмові бланки Бланки Друк бланків Ціна